Peugeot Partner diesel czy benzyniak?

peWahania rynkowych cen paliw mogą przyprawić o ból głowy wszystkich kierowców. Jeśli ceny spadają to wszystko jest jak w najlepszym porządku, jeśli jednak rosną, to automatycznie rosną koszty eksploatacyjne samochodu. Dlatego przed zakupem auta każdy zastanawia się, jakie rozwiązanie w kwestii silników będzie dla niego najlepsze. W przypadku zakupu samochodu takiego jak Peugeot Partner, producenci dali klientom dość szeroki zakres jednostek napędowych. W starszych modelach są zarówno silniki dieslowe HDi o pojemności 1.6 i 2.0 litra, jak i benzynowe silniki o pojemnościach 1.1, 1.4.,1.6 i 1.8 l. Najnowsze silniki, które muszą spełniać normę Euro 6 mają we wszystkich rodzajach jednostek pojemność 1.6 litra, jednak znacznie różnią się między sobą mocą.

Od najsłabszych 75 konnych po najmocniejsze 120 konne silniki. I oczywiście wszystkie one różnią się wysokością spalania i kosztami eksploatacyjnymi. Silniki nowej generacji z założenia są dużo bardziej oszczędne i ich średnie spalanie wygląda naprawdę bardzo przyzwoicie. W dieslach może wynieść nawet 4,7 l/ 100 km, a w silnikach benzynowych 5.7 l/100km. Dobierając silnik do samochodu, zawsze trzeba być świadomym, że każdy z nich ma swoje plusy i minusy, a także różnią się między sobą sposobem i kosztem eksploatacji. Zrównanie się cen paliwa, które kiedyś było o wiele korzystniejsze w przypadku diesli, spowodowały rezygnację sporego grona właścicieli takich silników na rzecz benzynowych, które dodatkowo można wyposażyć w instalację LPG, gdzie koszty paliwa są znacznie niższe. Jednak patrząc na koszty takiej instalacji oraz jakby nie było o wiele słabszą konstrukcję silników benzynowych jako takich, to jednak silniki wysokoprężne nadal są najbardziej opłacalnymi w przypadku wzmożonej eksploatacji. Peugeot Partner ma jedne z najbardziej oszczędnych silników dieslowskich, które przy mocy 115 KM mają średnie spalanie w granicach 5 litrów. Silniki benzynowe są dobre w przypadku pokonywania krótkich dystansów, jednak na wszelkie dłuższe trasy, a już w szczególności kiedy wykorzystujemy naszego Peugeota do pracy, lepiej sprawdzi się poczciwy niezniszczalny diesel.