Kiedy zamawiać kalendarze reklamowe

Zastanawiamy się nad strategią marketingową oraz nad reklamą naszej firmy. Bardzo często dochodzimy do wniosku, że najlepszym sposobem na promocję naszego przedsiębiorstwa będzie stworzenie atrakcyjnego i przede wszystkim ładnie eksponującego zakres naszej działalności kalendarza reklamowego. Niestety, ale bardzo często zaczynamy się zastanawiać nad tą kwestią dopiero w grudniu, kiedy to drukarnie są mocno obłożone pracą, ponieważ takich firm jak nasza jest bardzo dużo i niektórzy jednak zdążyli złożyć zlecenie druku kalendarza bądź nadruków na istniejących kalendarzach sporo wcześniej niż uczyniliśmy to my.
Kiedy jest więc odpowiedni moment na złożenie zlecenia w drukarni? Najpóźniej początek listopada. Jeszcze lepiej jeżeli uczynimy to wcześniej. Wszystko zależy do tego na kiedy chcielibyśmy mieć gotowy kalendarz w ręku. Dobrą praktyką jest przekazanie go potencjalnym odbiorcom już przed świętami Bożego Narodzenia. Jednak zazwyczaj przekazujemy kalendarz reklamowy dopiero w styczniu czy też na początku lutego. Warto jednak wiedzieć, że początek lutego to czas, kiedy nasi współpracownicy posiadają już dawno kalendarz reklamowy… ale innej firmy.
Chcąc zrobić prezent gwiazdkowy naszym współpracownikom, zlecenie na druk kalendarza złóżmy już w październiku, a najpóźniej na początku listopada. Tylko wówczas będziemy mieli pewność, że zlecone materiały otrzymamy w oczekiwanym przez nas terminie. Istotne jest abyśmy nie czekali do ostatniej chwili. Czasami również lepiej jest wybrać opcję wdrukowania logo naszej firmy w kalendarzu niż drukowanie całego nowego egzemplarza i tłoczenia logo na okładce. Ta druga opcja bowiem będzie wymagała o wiele więcej czasu, zaangażowania i pieniędzy.
Jeżeli nie mamy albo czasu ani pieniędzy, lepiej dodrukować logo przedsiębiorstwa niż przekazać kalendarz reklamowy w lutym.

palado.pl/kalendarze-2017